Payment FAQs
- Kan jag ta emot en utbetalning till mitt WebMoney-konto?
- Tar Pinnacle ut någon avgift för kredit-/bankkortsinsättningar?
- Måste jag fylla i ett nytt fullmaktsintyg för kredit-/bankkort varje gång jag använder mitt kredit-/bankkort?
- Vad är Verified by Visa och MasterCard SecureCode?
- Hur mycket kostar det att göra en utbetalning från mitt Pinnacle-konto?
- Vilken är Pinnacle policy vad beträffar returer till följd av otillräckliga medel?
- Vilka betalningsmetoder kan jag använda för att ta ut vinster från mitt Pinnacle-konto?
- Vilka betalningsmetoder kan jag använda för att göra en insättning på mitt Pinnacle-konto?
- Måste pengar skickas och tas emot i samma namn som det som registrerats i mitt Pinnacle-konto?
- Kan jag ändra mitt nuvarande konto till en annan valuta?
- Vilken omräkningskurs använder ni för växelkurser?
- Vilka valutor kan jag använda för att sätta in pengar på mitt konto?
- Vilket är det minsta insättningsbelopp som krävs för att öppna ett konto?
Kan jag ta emot en utbetalning till mitt WebMoney-konto?
Ja, men WebMoney-utbetalningar accepteras bara ifall du har gjort insättningar via WebMoney och de kan endast betalas tillbaka till samma WebMoney ID som det som användes för insättningen.
För att begära en utbetalning, vänligen logga in i ditt Pinnacle-konto och välj Kassa – WebMoney-uttag. Fyll i formuläret och din begäran om utbetalning kommer att vidarebefordras för handläggning.
WebMoney-utbetalningar förs tillbaka till samma WebMoney-pass med "Formal", "Initial", "Personal" or "Merchant"-status som användes för insättningen. En uttagsbegäran till ett "Alias"-pass kommer inte att godkännas.
Observera att alla utbetalningar över 10 000 USD (eller motsvarande i lokal valuta) kräver godkännande av en chef. Dessa handläggningar kan därför innebära en försening av utbetalningarna.
För kunder som inte använder sig av vårt konto-till-kontöverföringsalternativ får ett gratis uttag per kalendermånad. Det finns inget minsta uttagsbelopp för ditt gratisuttag, men var uppmärksam på att vissa betaltjänstleverantörer har en minsta uttagsgräns.
För WebMoney, är det lägsta beloppet det som är registrerat för din lokala valuta på sidorna Cashier Information på denna webbplats. Alla ytterligare uttag under den kalendermånad, oavsett belopp och uttagsmetod, medför en avgift. Avgiften är baserad på det valda uttagsalternativet och för WebMoney är avgiften $15 USD eller €12 EUR.
Tar Pinnacle ut någon avgift för kredit-/bankkortsinsättningar?
Ingen avgift tas ut när du använder kredit-/bankkort för att göra insättningar. Alla transaktioner redovisas som köp och Pinnacle tar på sig eventuella avgifter för genomförandet.
Måste jag fylla i ett nytt fullmaktsintyg för kredit-/bankkort varje gång jag använder mitt kredit-/bankkort?
Nej. Kunder behöver bara skicka fullmaktsintyget för kredit-/bankkort den första gången de använder varje betal-/kreditkort, med en kopia av din ID-handling med foto och kredit-/bankkortets fram- och baksida. Formuläret och all information som krävs kommer att skickas via e-post så snart som ditt kreditkort har accepterats.
För din säkerhet och för att skydda Pinnacle, kommer endast skannade dokument som laddats upp säkert från webbplatsen att accepteras. Överföring och förvaring av all information skyddas genom den allra senaste firewall- och 128-bit intygsbaserade krypteringsteknologin. Detta är samma standardskydd för online-transaktioner på internet som krävs av större finansiella institutioner över hela världen.
Vi ber dig att logga in i ditt konto och gå till sidan “Personliga uppgifter” på avdelningen Mitt Konto på webbplatsen för att ladda upp dina dokument på ett säkert sätt. Alternativt kan de dokument som krävs också laddas upp på ett säkert sätt genom att följa instruktionerna på skärmen på “Gör en insättning”-sidan i avdelningen Kassa. Dokument som skickas via e-post eller fax accepteras inte och kommer att elimineras vid mottagande.
Vi ber dig att inte inkludera den 3-siffriga säkerhetskoden (CVV2 eller CVC2) för kortet när du skannar kreditkortsinformationen. Detta nummer återfinns på baksidan av ditt kredit-/bankkort. Vi ber dig att antingen ta bort denna information från den skannade kopian eller att täcka över numret innan du skannar baksidan av ditt kort. Vi ber dig att försäkra dig om att din fullständiga namnteckning och all nödvändig information är fullt läslig innan du skickar någon information.
Dokumenten bör laddas upp inom tre dagar efter den första transaktionen med varje kort. Inga uttag kommer att genomföras förrän Pinnacle har tagit emot och godkänt den korrekta kredit-/bankkortsinformationen.
Vad är Verified by Visa och MasterCard SecureCode?
Vad är Verified by Visa och MasterCard SecureCode?
Genom att låta dig verifiera din transaktion direkt med din kortutgivare Verified by Visa och MasterCard SecureCode ger det dig tryggheten att bara du kan använda ditt kort för betalningar online.
Du kan registrera dig för Verified by Visa och MasterCard SecureCode på två sätt:
1. Registrera dig direkt via din kortutgivares webbsida.
Använd dessa länkar för att se om din kortutgivare är registrerad i systemet:
- Verified by Visa - www.visa.com
- MasterCard SecureCode - www.mastercard.com
2. Registrera dig när du är inne på Pinnacle webbsida
Din kortutgivare kan godkänna att du registrerar dig medan du är inloggad på Pinnacle webbsida. När du gör en insättning visas du en skärm med möjlighet att registrera sig till antingen Verified by Visa eller MasterCard SecureCode-systemet. Om du väljer att registrera dig medan du är inloggad på Pinnacle hemsida kommer du att lämna ut information till din kortutgivare via en säker server för att bekräfta din identitet och skapa ditt Verified by Visa lösenord eller MasterCard SecureCode.
När du har registrerat dig kommer alla framtida insättningar du gör via Pinnacle webbplats att kräva att du anger ditt Verified by Visa lösenord eller MasterCard SecureCode, för att skydda din kortbetalning.
Hur mycket kostar det att göra en utbetalning från mitt Pinnacle-konto?
Med undantag för kunder som använder vår service för överföringar mellan konton , erhåller varje Pinnacle-kund ett kostnadsfritt uttag per kalendermånad. Och det krävs inte att du tar ut något minimumbelopp för att kunna erhålla ditt kostnadsfria uttag och du kan använda vilket som helst av dina godkända uttagsalternativ.
Alla ytterligare uttag under samma kalendermånad, oavsett belopp och uttagsmetod, kommer att medföra en avgift. Avgiften baseras på den uttagsmetod du valt. Banköverföringar i USD kommer att medföra en avgift på $25 USD. Uttag i USD via NETELLER, Moneybookers, WebMoney eller INSTADEBIT kommer att medföra en avgift på $15 USD. För information om de avgifter som tillämpas för alla andra valutor, vänligen välj den valuta du föredrar från listan på sidorna om kassainformation på denna webbplats. Vi ber dig att gå till Vanliga frågor för varje uttagsmetod för ytterligare information.
Vilken är Pinnacle policy vad beträffar returer till följd av otillräckliga medel?
Alla vinster som kan härledas till en insättning som senare rapporteras som returnerad till följd av otillräckliga medel, eller som av någon orsak inte kan inkasseras av Pinnacle, kommer att anses som ogiltiga. För konton med negativa saldon, kommer vilka som helst pågående vad, antingen om de härleder från den insättning som returnerats till följd av otillräckliga medel eller inte, att annulleras. Ifall den insättning som returnerats till följd av otillräckliga medel senare skulle bekräftas, kan kunden endast erhålla betalning för sin ursprungliga insättning. Denna policy är tillämplig på vilket som helst slags kvarstående saldo i kontot, antingen om den direkt eller indirekt kan härledas till den insättning som returnerats till följd av otillräckliga medel.
Vilka betalningsmetoder kan jag använda för att ta ut vinster från mitt Pinnacle-konto?
Pinnacle har gjort sig känt för att genomföra de snabbaste utbetalningarna online inom branchen. Pinnacle arbetar med ett noga utvalt nätverk av pålitliga internethandelspartner och ledande finansiella institutioner över hela världen. Detta tillåter oss att erbjuda ett omfattande utbud av de populäraste betalningsmetoderna online vilka anges nedan.
All Payment Options
För din ökade säkerhet, använder Pinnacle sig av en intygsbaserad kryptering på 128 bit för att skydda detaljerna för alla dina finansiella transaktioner på internet. Detta är samma standardskydd för online-transaktioner på internet som krävs av större finansiella institutioner över hela världen.
VÄNLIGEN OBSERVERA: Med undantag för kunder som använder vår service för överföringar mellan konton, erhåller varje Pinnacle-kund en kostnadsfri utbetalning per kalendermånad. Och det krävs inte att du tar ut något minimumbelopp för att kunna erhålla ditt kostnadsfria uttag och du kan använda vilket som helst av dina godkända uttagsalternativ.
Vilka betalningsmetoder kan jag använda för att göra en insättning på mitt Pinnacle-konto?
Pinnacle arbetar med ett noga utvalt nätverk av pålitliga internethandelspartner och ledande finansiella institutioner över hela världen. Detta tillåter oss att tillhandahålla ett omfattande utbud av de populäraste betalningsmetoderna online vilka anges nedan:
All Payment Options
För din ökade säkerhet, använder Pinnacle sig av en intygsbaserad kryptering på 128 bit för att skydda detaljerna för alla dina finansiella transaktioner på internet. Detta är samma standardskydd för online-transaktioner på internet som krävs av större finansiella institutioner över hela världen.
VÄNLIGEN OBSERVERA Alla medel som sätts in på ett konto måste skickas och tas emot i samma namn som kontoinnehavaren. Pinnacle kommer inte att acceptera pengar som skickats av någon annan person än kontoinnehavaren.
Måste pengar skickas och tas emot i samma namn som det som registrerats i mitt Pinnacle-konto?
Ja. Alla medel som sätts in på ett konto måste skickas och tas emot i samma namn som kontoinnehavaren. Pinnacle kommer inte att acceptera pengar som skickats av någon annan person än kontoinnehavaren. Även vinster kommer bara att skickas till samma namn som kontoinnehavarens.
Dessutom, kommer de namn- och adressuppgifter du anger när du öppnar ett konto att användas för att skicka dina vinster till dig. Banker kommer inte att genomföra dessa betalningar om namnet på den kontoinnehavare som anges i ditt bankkonto skiljer sig från ditt Pinnacle-konto.
Kan jag ändra mitt nuvarande konto till en annan valuta?
Ja, men bara om det aldrig har satts in några pengar på ditt konto. Vi ber dig att kontakta vår kundtjänstavdelning via e-post på csd@pinnaclesports.com och inkludera information om ditt kundID och den nya valuta du skulle vilja ändra ditt konto till.
Om du någon gång har gjort en insättning till ditt Pinnacle-konto, kan valutan inte ändras. Emellertid kan ett nytt Pinnacle-konto öppnas och ersätta ditt existerande konto. Vi ber dig att komma ihåg att meddela vår kundtjänstavdelning via e-post på csd@pinnaclesports.com och inkludera ditt existerande kundID och den nya valuta du föredrar.
De pengar som finns i ditt nuvarande konto kommer att omvandlas till den valuta du föredrar enligt den dagliga OANDA
Vilken omräkningskurs använder ni för växelkurser?
Pinnacle hämtar den dagliga omvandlingskursen från www.oanda.com. Den OANDA-kurs vi använder är standardkursen mellan banker. Pinnacle tar inte emot denna kurs för växling mellan valutor. Därför kommer det att tas ut en tilläggsavgift på 2.75% på den totala summa som överförts vid överföringar mellan konton i olika valutor.
Vi ber dig att observera att omvandlingskursen från OANDA och den omvandlingskurs som används av ditt kreditkortsföretag eller något annat bolag som genomför överföringar av pengar kan variera. Till följd av detta, tar Pinnacle inte på sig något ansvar för skillnader i den växelkurs som använts.
Vilka valutor kan jag använda för att sätta in pengar på mitt konto?
När du öppnar ett Pinnacle-konto kommer du att bli ombedd att välja vilken valuta du föredrar. Vi ber dig att vara försiktig när du väljer denna, eftersom att det inte är möjligt att ändra valutan så snart som du har satt in pengar på ditt konto. Du kan använda följande valutor för att sätta in pengar på ditt Pinnacle-konto:
Tillgängliga valutor |
|||
AUD
|
Australiska Dollar |
MXP
|
Mexikansk peso |
CAD
|
Kanadensiska Dollar |
NOK
|
Norsk Krona |
RMB
|
Kinesiska renminbi |
NZD
|
Nyzeeländska Dollar |
CZK
|
Tjeckisk Krona |
PLN
|
Polsk zloty |
DKK
|
Dansk Krona |
SGD
|
Singaporiansk Dollar |
EUR
|
Euro |
SEK
|
Svensk Krona |
GBP
|
Brittiskt Pund |
THB
|
Thai Baht |
HKD
|
Hong Kong Dollar |
TWD
|
Ny Taiwanesisk Dollar |
JPY
|
Japansk Yen |
USD
|
Amerikansk Dollar |
MYR
|
Malaysiska Ringgit |
KRW
|
Koreanska won |
RUB
|
Ryska rubel |
Vilket är det minsta insättningsbelopp som krävs för att öppna ett konto?
Det krävs inte att du sätter in något minimumbelopp för att öppna ett onlinekonto med Pinnacle. Emellertid kan det finnas minimumbelopp för insättningar för vissa betalningsmetoder.