Konto Vanliga frågor
- Hur gammal måste jag vara för att öppna ett konto och spela på Pinnacle?
- Hur ändrar jag mitt oddsformat?
- Kan jag öppna fler än ett Pinnacle-konto?
- Behöver jag öppna separata konton för att spela på sportsidan, i kasinot eller i pokerrummet?
- Kan jag se era odds utan att öppna ett konto?
- Hur kan jag ändra e-postadressen i mitt Pinnacle-konto?
- Vad gör jag om jag har glömt svaret på min personliga säkerhetsfråga?
- Vad gör jag om jag glömmer mitt kundID och lösenord?
Hur gammal måste jag vara för att öppna ett konto och spela på Pinnacle?
Du måste vara åtminstone arton (18) år gammal för att spela på Pinnacles sportsida eller kasino. Det finns absolut inga undantag från denna regeln. Pinnacle förbehåller sig rätten att kräva in bevis på ålder, att genomföra kontroller för att verifiera den information som tillhandahållits och att avslå en ansökan utan någon ytterligare korrespondens.
Hur ändrar jag mitt oddsformat?
Möjligheten att ändra oddsformatet återfinns högst upp till vänster på sidan, ovanför Pinnacle logotyp och till höger om språkväljaren.
Kan jag öppna fler än ett Pinnacle-konto?
Varje kund tillåts endast ett kundID och endast ett konto kan använda samma IP-adress och/eller dator. Medel som läggs till duplicerade konton med samma namnuppgifter kommer att föras över till det ursprungliga kontot med eventuella justeringar. Konton för mer än en person i samma hushåll är tillåtna, men Pinnacle har rätt att genomföra justeringar om man skulle anse att något av dessa konton har handlat i ond tro. Duplicerade konton med samma namnuppgifter kommer att stängas.
Behöver jag öppna separata konton för att spela på sportsidan, i kasinot eller i pokerrummet?
Genom att öppna ett Pinnacle-konto kommer du automatiskt att få tillgång till internets ledande onlinevadslagningssida och prisbelönade kasino utan att behöva registrera dig på nytt. Alla medel som läggs till ditt Pinnacle-konto kommer att förvaras i en och samma virtuella plånbok som du kan använda för att föra över pengar till Pinnacles kasino när som helst.
Kan jag se era odds utan att öppna ett konto?
Ja. Du behöver bara gå till vadslagningsmenyn för en komplett lista på alla vadslagningserbjudanden som är tillgängliga för vadslagning på Pinnacle.
Hur kan jag ändra e-postadressen i mitt Pinnacle-konto?
För att ändra den e-postadress som är registrerad i ditt Pinnacle-konto, vänligen kontakta vår kundtjänstavdelning på csd@pinnaclesports.com från den e-postadress som i nuläget är registrerad för ditt konto. Vi ber dig att inkludera ditt kundID.
Vad gör jag om jag har glömt svaret på min personliga säkerhetsfråga?
När du öppnar ditt konto väljer du en personlig säkerhetsfråga med svar. Du kan ändra båda eller någon av dessa uppgifter närsomhelst genom att logga in i ditt konto och gå till Mitt Konto>Personliga Uppgifter. Om du inte kommer ihåg din personliga säkerhetsfråga och/eller svaret och inte kan logga in, var vänlig kontakta vår kundtjänstavdelning på e-postadressen: csd@pinnaclesports.com.
Vad gör jag om jag glömmer mitt kundID och lösenord?
Glömt kundID
Ditt kundID på Pinnacle skickades till dig via e-post när du öppnade ditt konto. Om du har glömt det föreslår vi dig i första hand att leta efter detta meddelande vars ämnesrad innehåller orden “Pinnacle”. Vi informerar dig att ditt kundID börjar med två bokstäver (latinska tecken), som motsvarar dina initialer, vilka följs av högst sex siffror. Detta kan hjälpa dig att komma ihåg ditt kundID. T.ex. skulle Joe Bloggs kunna ha kundID JB123456.
Om dessa råd inte hjälper, följ Förfarande vid saknat kund-ID och se till att när du blir ombedd att ange en e-postadressat att det är den adress du har registrerad på ditt Pinnacle-konto.
Glömt lösenord
Du väljer lösenordet för ditt Pinnacle-konto när du öppnar ditt konto med oss. Om du inte kommer ihåg det ber vi dig att följa länken “Har du glömt din inloggningsinformation?”. Du kommer att behöva ditt kundID och e-postadressen som är registrerad för kontot, liksom svaret på din personliga säkerhetsfråga. Efter att ha gått igenom denna process, kommer ett nytt tillfälligt lösenord att skickas till den e-postadress som är registrerad för ditt konto. Vi informerar dig att detta inte är en omedelbar process, så vi ber dig om tålamod. Vi ber dig att inte försöka att öppna ett nytt konto med oss om du fortfarande skulle ha problem med att få tillbaka ditt lösenord. Kontakta vår kundtjänstavdelning på e-postadressencsd@pinnaclesports.com från den e-postadress som är registrerad för ditt konto och inkludera ditt kundID. Om du inte kommer ihåg ditt kundID, ber vi dig att gå till avdelningen ovan och om du inte kommer ihåg din personliga säkerhetsfråga hänvisar vi dig till den relevanta fristående sektionen angående detta i Vanliga Frågor.