Pinnacles globala esportframgångar fortsätter med CS:GO-tävlingen Pinnacle Cup II

Pinnacle förbinder sig att anordna ännu en CS:GO-upplaga av Pinnacle Cup.
Den 18 juni 2021

Pinnacle kan stolt meddela att en andra CS:GO-upplaga av Pinnacle Cup kommer att äga rum från den 28 juni 2021 till den 16 juli 2021. Efter framgången med den första Pinnacle Cup-turneringen i mars ska CS:GO-topplag från hela världen återigen göra upp om 100 000 $ och äran att få kalla sig ett av världens bästa lag.

Dessutom kommer Pinnacle att fortsätta samarbeta med datapartnern GRID och produktionspartnern Relog Media för att erbjuda en tittarupplevelse i världsklass på Twitch-kanalen TEBtv. Turneringen inleds med gruppspelsmatcher mellan lag som till exempel Sharks, Tricked och VP. Prodigy innan det är dags för den schweiziska etappen med lag som ENCE, Entropiq, MIBR och Pinnacle Cup-finalisten HAVU. I slutspelet väntar ytterligare fyra direktkvalificerade lag och där är det vinna eller försvinna som gäller.

Pinnacle kommer att ha de garanterat högsta oddsen med de lägsta marginalerna för alla marknader både före och under match så att kunderna får det bästa värdet. Oddsen för Pinnacle Cup II-kvalomgångarna är tillgängliga nu. Se de senaste oddsen här.

Pinnacles VD Paris Smith:

Vi är glada att kunna arrangera ännu en CS:GO-upplaga av Pinnacle Cup efter att den första turneringen blev så lyckad. Framgången är ett bevis på våra medarbetares och partners oförtröttliga arbete med att skapa en oslagbar tittarupplevelse som stärker Pinnacles band till esportcommunityn.

Vår satsning på Pinnacle Cup II visar återigen prov på vår ambition att skala vår värdebaserade affärsidé genom både våra produkter och streamingen av turneringen i samarbete med GRID och Relog Media.

Vi ser fram emot att återse en del av lagen som var med i den första upplagan av Pinnacle Cup samtidigt som vi välkomnar fler av världens bästa lag. Det ska bli spännande att se vilket av dem som blir mästare.

Pinnacles marknadschef Ben Cove:

”Den första halvan av 2021 har varit betydelsefull för Pinnacle och vårt esportutbud. Att vi skulle ha de bästa esportoddsen visste vi redan, men att vi skulle skapa en egen esportturnering som verkligen skulle gå hem hos målgruppen var inte lika självklart.

Den första CS:GO-upplagan av Pinnacle Cup har överträffat alla våra förväntningar. Nu tänker vi långsiktigt och bygger för framtiden med Pinnacle Cup II i juni och juli. Och vi har redan börjat planera en strategi för kommande evenemang med mer innehåll, tävlingar, tittarupplevelser och spelarengagemang på fler digitala plattformar och LAN-plattformar.

Vi är glada att återigen ha Trustly som huvudsponsor för tävlingen. För oss är det uppenbart att Trustly verkligen brinner för esport och i synnerhet CS:GO. Nu ser vi fram emot att samarbeta med dem igen och leverera ännu en tävling i yppersta världsklass.”

Om Pinnacle: Pinnacle är en sann pionjär inom esportbetting och har brutit ny mark i över ett årtionde. Pinnacle har oöverträffad erfarenhet av esport och blev redan 2010 ett av de första spelbolagen att erbjuda esportodds. Pinnacle har esport i sitt DNA och är byggt på starka och genuina band till communityn. Pinnacle har de bästa esportoddsen och ger fansen goda råd om att spela på esport. Målet är att förbättra esportupplevelsen på en global nivå.

För mer information om Pinnacle kan du kontakta press@pinnacle.com.