Villkor

DatumBeskrivningVersion
Den 24 juni 2021 Dessa villkor ersätter version 3.0 3.1

Versionskontroll: 3.1

Introduktion

Dessa villkor och de dokument som hänvisas och länkas till nedan (”villkoren”) fastställer den grund på vilken webbplatsen som drivs under webbadressen ”www.pinnacle.bet” (”webbplatsen”), och dess relaterade eller anslutna tjänster (gemensamt: ”tjänsten”) tillhandahålls till dig.

Vänligen läs igenom dessa villkor noggrant. De utgör ett bindande juridiskt avtal mellan dig som kund (”kunden”) och oss.

Genom att använda, besöka och/eller öppna ett konto (”kontot”) och använda tjänsten samtycker du till att vara bunden av (i) dessa villkor, (ii) vår integritetspolicy, (iii) vår cookiepolicy, (iv) våra lagstadgade skyldigheter beträffande bland annat ansvarsfullt spelande och (v) reglerna för våra odds- eller spelprodukter som anges nedan, och du anses ha godkänt och förstått villkoren tillsammans med alla eventuella tillägg som kan publiceras då och då.

Om något är oklart är du välkommen att kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan:

Tjänsten tillhandahålls av PinBet Malta Ltd, ett aktiebolag registrerat på Malta med organisationsnummer C68508 och med säte på adressen Level 4, The Penthouse, Suite 2, Ewropa Business Centre, Triq Dun Karm, Birkirkara, BKR9034, Malta.

Företaget verkar under varumärket Pinnacle.

Pinnacle är licensierat i Malta under spellicensen MGA/B2C/290/2015, utfärdad den 1 augusti 2018, för tillhandahållande av sportodds. Pinnacle kommer endast att kommunicera via e-post till kundens registrerade e-postadress (den ”registrerade e-postadressen”) som du angav när du skapade ditt Pinnacle-konto. Pinnacle kommunicerar endast via följande e-postadress: kundservice@pinnacle.bet.

ALLMÄNNA VILLKOR

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor när som helst. Om vi gör några väsentliga ändringar av dessa villkor meddelar vi dig om dem i förväg och inhämtar ditt samtycke. Om du inte godkänner dessa villkor måste du sluta använda tjänsten och du kommer att uteslutas från tjänsten. Du kan emellertid ta ut dina medel och stänga ditt konto när som helst. Alla spel som inte har rättats innan de ändrade villkoren träder i kraft är föremål för de redan befintliga villkoren.

Om du någon gång är osäker på hur man spelar eller på annat sätt använder tjänsten kan du vända dig till dessa villkor eller kontakta vår kundtjänst på kundservice@pinnacle.bet.

1. DINA SKYLDIGHETER

    1. Du intygar och samtycker hela tiden till följande när du använder tjänsten:
      1. du är över 18 år (eller över myndighetsåldern som föreskrivs i de lagar som gäller för dig) och kan ingå ett juridiskt bindande avtal med oss.
      2. du befinner dig i ett land där det är lagligt att spela om pengar med tjänsten (om du är osäker bör du söka lokal juridisk rådgivning). Det är din skyldighet att säkerställa att du har laglig rätt att använda tjänsten. Du får inte använda tjänsten i något land där spel om pengar online kan vara förbjudet för invånare eller andra personer som befinner sig i landet.
      3. du är inte bosatt i något av följande länder:
        • USA och dess territorier,
        • Frankrike och dess territorier,
        • Storbritannien och Nordirland,
        • Nederländerna (inklusive Curaçao och övriga länder och territorier som utgör en del av Nederländerna),
        • Spanien,
        • Tyskland,
        • Singapore,
        • Nordkorea,
        • Danmark,
        • Filippinerna,
        • Syrien,
        • Turkiet,
        • Polen,
        • Irland,
        • Tjeckien,
        • Sudan,
        • Australien och dess territorier,
        • Italien,
        • Iran,
        • Slovenien,
        • Sverige,
        • Portugal,
        • Belgien,
        • Ungern,
        • Österrike,
        • Bulgarien,
        • Grekland,
        • Litauen,
        • Rumänien,
        • Aruba,
        • Cypern,
        • Ontario-provinsen,
        • Serbien,
        • Norge,
        • Myanmar,
        • Haiti,
        • Somalia,
        • Libyen,
        • eller något annat land som kan förbjuda spel om pengar online för sina invånare eller någon annan person som befinner sig i ett sådant land
      4. när du skickar pengar till oss har du rätt att göra det, det vill säga att du är den behöriga användaren av betal-/kreditkortet eller andra betalningssätt som du använder dig av.
      5. du kommer inte att ta del av tjänsten och/eller placera en insats om du är i en position av verklig eller potentiell intressekonflikt.
      6. du agerar själv för din egen räkning som privatperson och inte för någon annans räkning eller i något kommersiellt syfte.
      7. genom att spela kan du förlora en del av eller alla dina pengar som du har placerat hos oss i enlighet med dessa villkor och du ansvarar helt för den förlusten.
      8. du får enbart använda tjänsten för lagliga speländamål och får inte försöka manipulera någon marknad eller del inom tjänsten trolöst eller på något sätt som negativt påverkar tjänstens eller vår integritet.
      9. när du placerar insatser med tjänsten får du inte använda någon information som har erhållits i strid med den lagstiftning som gäller i det land som du befann dig i när insatsen placerades.
      10. du måste göra alla betalningar till oss i god tro och inte försöka reversera en genomförd betalning eller vidta någon åtgärd som leder till att en betalning reverseras av tredje part i syfte att undvika en legitim betalningsskyldighet som du ådragit dig.
      11. för övrigt måste du alltid agera i god tro i förhållande till din användning av tjänsten och alla insatser som görs via tjänsten.

2. REGISTRERING

    1. Du intygar och samtycker hela tiden till följande när du använder tjänsten:
      1. för att kunna skydda tjänstens integritet (och av andra praktiska skäl) förbehåller vi oss rätten att vägra godkänna en registreringsansökan efter eget gottfinnande och utan någon skyldighet att uppge någon särskild anledning.
      2. innan du börjar använda tjänsten måste du personligen fylla i registreringsformuläret och läsa och godkänna dessa villkor. För att kunna börja spela med tjänsten kräver vi att du blir en verifierad kund, vilket inkluderar att du måste genomgå vissa kontroller. Du kan behöva tillhandahålla ett giltigt bevis på din identitet och även tillhandahålla andra handlingar som anses vara nödvändiga. Det inkluderar, men är inte begränsat till, fotolegitimation (kopia av ditt pass, körkort eller nationella ID-kort) och en nyligen utfärdad hushållsräkning med ditt namn och din adress på (det är minimikravet för att styrka din bostadsadress). Detta förfarande är ett lagstadgat krav och utförs i enlighet med den gällande spellagstiftningen och de rättsliga kraven om bekämpande av penningtvätt. Dessutom måste du finansiera ditt pinnacle.bet-konto genom att använda de betalningssätt som anges i betalningsavsnittet på vår webbplats.
      3. du måste tillhandahålla korrekta uppgifter om dig själv inklusive ett giltigt namn, efternamn, adress och e-postadress, och kontinuerligt hålla dem uppdaterade så att de alltid är fullständiga och korrekta. Det är ditt ansvar att hålla ditt kontos kontaktuppgifter aktuella. Underlåtenhet att göra detta kan resultera i att du inte får viktiga upplysningar rörande ditt konto och information från oss, inklusive ändringar som vi gör i dessa villkor. Vi identifierar och kommunicerar med våra kunder via deras registrerade e-postadresser. Det är kundens ansvar att upprätthålla ett aktivt och unikt e-postkonto, uppge korrekt e-postadress till oss och underrätta Pinnacle om eventuella ändringar av den e-postadressen. Varje kund är helt och hållet ansvarig för att upprätthålla säkerheten för sin registrerade e-postadress och undvika att någon tredje part kommer åt den. Pinnacle kan inte hållas ansvarsskyldiga för några eventuella skador eller förluster som uppstått eller påstås ha uppstått på grund av korrespondens mellan Pinnacle och kunden via kundens registrerade e-postadress. Varje kund som inte har en e-postadress som kan nås av Pinnacle kommer att få sitt konto inaktiverat tills kunden uppger en sådan adress till oss. Om du avsiktligen uppger falska eller felaktiga personliga uppgifter kommer vi omedelbart att inaktivera ditt konto och skriftligen meddela dig om att så har skett. Om du gör det kan vi även komma att vidta rättsliga åtgärder mot dig under vissa omständigheter och/eller kontakta relevanta myndigheter som eventuellt också kan vidta åtgärder mot dig.
      4. du har endast rätt att upprätta ett konto hos tjänsten. Om vi upptäcker att du har flera konton hos oss kommer kontona att stängas direkt. Det gäller även representanter, släktingar, partner, samarbetspartner, närstående parter, närstående personer och/eller tredje parter som agerar för din räkning.
      5. för att bekräfta din identitet och säkerställa att du är ekonomiskt kvalificerad kan vi, efter eget gottfinnande, komma att använda tredje parts informationsleverantörer.
      6. du måste hemlighålla ditt lösenord till tjänsten. Förutsatt att du uppgett korrekta kontouppgifter har vi rätt att anta att ditt kontos insatser, insättningar och uttag har gjorts av dig. Vi råder dig att regelbundet byta ditt lösenord och att aldrig avslöja det för någon utomstående. Ett lösenord måste vara minst åtta tecken långt och bestå av minst en bokstav, en siffra och ett specialtecken. Det är ditt ansvar att skydda dina kontouppgifter inklusive ditt lösenord. Om du misslyckas med det sker det på egen risk och bekostnad. Om du tror att ditt konto komprometterats på något sätt måste du kontakta oss omedelbart genom att skicka ett meddelande från din registrerade e-postadress till kundservice@pinnacle.bet. Så snart vi får kännedom om en sådan incident kommer vi att inaktivera ditt konto.
      7. du måste meddela oss om din registrerade e-postadress blir hackad. Vi kan emellertid begära att du uppger ytterligare uppgifter/dokumentation så att vi kan bekräfta din identitet. Du får aldrig överföra innehåll eller annan information på tjänsten till någon annan kund eller någon annan part genom en skärmdump (eller andra liknande metoder), och ej heller visa sådan information eller sådant innehåll i en ram eller på något annat sätt som skiljer sig åt från hur det skulle se ut om sådan kund eller tredje part hade skrivit in tjänstens webbadress i webbläsaren.
      8. när du registrerar dig behöver du välja valuta för ditt konto. Denna valuta kommer att gälla för dina insättningar, uttag och insatser via tjänsten såsom det anges i dessa villkor. Vissa valutor fungerar inte med vissa betalningsmetoder. Om du använder en betalningsmetod som inte stöder din valuta kommer en handläggningsvaluta och en valutaväxlingskalkylator att visas.
      9. vi har ingen skyldighet att öppna ett konto åt dig; registreringssidan på vår webbplats ska enbart ses som en inbjudan att ansöka om ett konto. Vi beslutar ensamt huruvida vi godkänner att ett konto öppnas. Om vi skulle neka dig att öppna ett konto har vi ingen skyldighet att ange något skäl för detta avslag. Vi kan efter eget gottfinnande vägra att öppna ett konto. Vi kan också stänga eller spärra vilket konto som helst utan föregående meddelande.
      10. Kundernas pengar hålls åtskilda från företags-/driftspengar och företaget garanterar att det alltid finns tillräckligt med pengar till hands för att uppfylla sina åtaganden mot kunder.

3. FÖRBJUDET ANVÄNDANDE

    1. Du får inte använda tjänsten:
      1. om du är under 18 år (eller under myndighetsåldern som föreskrivs i de lagar som gäller för dig) eller om du juridiskt inte får ingå ett juridiskt bindande avtal med oss,
      2. för att samla smeknamn, e-postadresser och/eller andra upplysningar om andra kunder på något sätt (till exempel genom att skicka skräppost, andra typer av oönskade e-postmeddelanden eller att obehörigt återge eller länka till tjänsten),
      3. för att störa eller otillbörligt inverka på eller påverka andra kunders aktiviteter eller tjänstens allmänna verksamhet,
      4. för att främja oönskad kommersiell reklam, affiliate-länkar och andra typer av reklam, som kan tas bort från tjänsten utan någon förvarning,
      5. på något sätt som, enligt vår skäliga uppfattning, skulle kunna anses som ett försök till: (1) att bedra tjänsten eller någon annan kund som använder tjänsten, eller (2) samverka med någon annan kund som använder tjänsten för att kunna uppnå en oärlig fördel,
      6. att bryta mot någon av våra immateriella rättigheter, att med ett automatiskt program indexera våra odds, eller
      7. för någon som helst olaglig verksamhet.
    2. Du får inte sälja eller överlåta ditt konto eller dina medel till tredje parter, ej heller får du införskaffa dig ett spelarkonto eller medel från en tredje part.
    3. Vi kan omedelbart avsluta ditt konto efter skriftligt meddelande till dig om du använder tjänsten för otillåtna ändamål. Vi kan även vidta rättsliga åtgärder mot dig för detta under vissa omständigheter.
    4. Du får inte spela med hjälp av någon typ av robotar eller programmerade enheter i syfte att störa tjänsten eller begå bedrägeri.

4. INTEGRITETSPOLICY

    1. Vår integritetspolicy går att läsa här: Integritetspolicy.

5. DITT KONTO

    1. Vi godkänner konton i olika valutor. Mer information finns på https://www.pinnacle.bet/sv/future/legal-payments.
    2. Vi har rätt att stänga/spärra/förverka/annullera/återbetala och/eller konfiskera medel på ditt konto och/eller vägra att tillmötesgå en begäran om vi finner att följande inträffat, antingen direkt eller indirekt:
      • villkoren bryts, och/eller
      • andra obehöriga aktiviteter har inträffat i samband med ett oddsevenemang och/eller på ett konto (till exempel, men inte begränsat till, brott mot lagen eller andra bestämmelser, brott mot tredjepartsrättigheter, bedrägerier eller fusk);
      • vi skäligen tror att du inte efterlever bestämmelser mot penningtvätt eller andra tillämpliga bestämmelser, och/eller
      • om du upptäcks ägna dig åt fusk eller om vi är säkra på att du har använt eller utnyttjat ett system (inklusive maskiner, robotar, datorer, programvara eller något annat automatiserat system) utformat för att kompromettera eller kunna kompromettera våra applikationer och/eller programvara, eller om vi lägger märke till avvikande spelmönster eller om vi har andra rimliga skäl. Detta för att säkerställa tjänstens integritet och rättvisa.

      Om ett konto av någon anledning behöver stängas och de kvarvarande medlen på kontot inte räcker för att täcka alla eventuella avgifter som krävs för att skicka tillbaka pengarna till kunden kommer pengarna att förverkas. Kontraktsmässiga skyldigheter som redan löpt ut kommer emellertid att fullgöras.

    3. Stängda, inaktiva konton kommer att pseudonymiseras på kvartalsbasis i enlighet med integritetspolicyn.
    4. Vi förbehåller oss rätten att avvisa, begränsa, avbryta eller inskränka vilken insats som helst, när som helst och av vilket skäl som helst, inklusive insatser som förefaller ha placerats på ett bedrägligt sätt i syfte att kringgå våra spelgränser och/eller våra systemregler.
    5. Om något belopp av misstag krediteras ditt konto förblir det vår egendom, och när vi blir medvetna om ett sådant misstag ska vi informera dig om detta, varpå beloppet kommer att dras från ditt konto.
    6. Om ditt konto av någon anledning övertrasseras kommer du att stå i skuld till oss för det övertrasserade beloppet.
    7. Du måste informera oss så fort du blir medveten om något fel rörande ditt konto genom att e-posta kundservice@pinnacle.bet.
    8. Om du vill stänga ditt konto hos oss behöver du skicka ett e-postmeddelande från din registrerade e-postadress till kundservice@pinnacle.bet.

6. KONTOINAKTIVITET

    1. Ditt konto blir inaktivt om:
      1. det inte har registrerats några lyckade insättningar och/eller någon spelaktivitet på ditt konto under minst tolv på varandra följande månader. Detta gäller inte pågående och/eller rättade spel eller casinoinsatser.
      2. när ditt konto har varit inaktivt i elva månader kommer du att underrättas om att ditt konto snart blir inaktivt. När ditt konto blivit inaktivt tar Pinnacle ut en administrativ avgift om 2 % eller 5 € per månad (det som är störst) från kontot. Pinnacle kan endast ta ut avgifter från ett inaktivt konto så länge det kontot inte har ett negativt saldo.
      3. Konton som betraktas som stängda (efter 84 månader) kommer att pseudonymiseras på kvartalsbasis i enlighet med integritetspolicyn. Så snart denna åtgärd utförts kommer de berörda kontona inte längre kunna nås.
    2. Om ditt konto har varit inaktivt i 84 månader kommer vi att försöka betala ut alla eventuella kvarvarande pengar på ditt konto till dig (förutsatt att det finns tillräckligt med pengar för att täcka alla uttagsavgifter) och stänga ditt konto permanent.
    3. Innan dess kommer vi att göra vårt yttersta för att kontakta dig via de kontaktuppgifter som du har uppgett. Men om vi inte lyckas skicka pengarna till dig, och du inte kan kontaktas via de uppgifter som du har uppgett till oss, kommer pengarna att tillfalla oss. Pengar som tillfaller oss på detta sätt kommer att användas till att finansiera initiativ för ansvarsfullt spelande.

7. INSÄTTNING AV PENGAR

    1. Du kan sätta in pengar på ditt konto via något av de betalningssätt som anges på vår webbplats. Alla insättningar ska göras i samma valuta som ditt konto och eventuella insättningar som görs i någon annan valuta kommer att konverteras med hjälp av den dagliga växlingskursen som erhålls från http://www.oanda.com, eller med vår egen banks gällande valutakurs, varpå ditt konto kommer att deponeras i enlighet härmed.
    2. Avgifter kan tillkomma för dina insättningar och uttag. Avgifter och kostnader hittar du här: https://www.pinnacle.bet/sv/future/legal-payments.
    3. Alla insättningar som görs till ett konto och som inte omsätts (satsas) minst tre gånger åläggs efter vårt gottfinnande en hanteringsavgift om antingen 20 USD (eller motsvarande i annan valuta) eller 10 % av uttagsbeloppet (det som är störst), samt en eventuellt tillämplig uttagsavgift. Tänk på att vi förbehåller oss rätten att efter eget gottfinnande ta ut en eller flera avgifter i händelse av avvikande transaktionsbeteende. Vi kräver också att varje insättning omsätts (satsas) minst en gång och vi kan neka uttag om det kravet inte uppfylls. Du ansvarar för egna bankavgifter som du kan ådra dig på grund av att du sätter in pengar hos oss. Undantag från denna regel beskrivs detaljerat på våra sidor ”Betalningsalternativ”.
    4. Pinnacle är ingen finansiell institution och använder tredje parts elektroniska betalningsenheter för att hantera kredit- och betalkortsinsättningar. De hanteras inte direkt av oss. Om du sätter in pengar med antingen ett kreditkort eller betalkort kommer ditt konto endast att krediteras om vi mottar ett godkännande och en auktoriseringskod från det utställande betalningsinstitutet. Om din kortutställare inte ger någon sådan auktorisering kommer ditt konto inte att krediteras med dessa pengar.
    5. Dina medel deponeras och förvaras på respektive kundkonto baserat på den valuta som ditt konto har.
    6. Om ditt kontosaldo redan räcker för att täcka dina kommande spel bör du inte göra fler insättningar av pengar som du inte kommer att spela med. Att göra insättningar till ett konto som redan har ett tillräckligt stort saldo för att täcka framtida spel orsakar onödiga transaktionsavgifter. Det medför att ditt konto debiteras hela de avgifter som vi debiteras när du gör insättningar och uttag och kan till och med leda till att ditt konto spärras eller stängs.
    7. Vi är inget finansiellt institut och du har ingen rätt till ränta på utestående kontosaldo. All eventuell upplupen ränta på kundkontona tillfaller oss.
    8. Orättfångna pengar får inte deponeras hos oss.

8. UTTAG AV PENGAR

    1. Du kan ta ut delar av eller hela ditt kontosaldo inom maxgränsen för transaktioner. Information om detta finns här: https://www.pinnacle.bet/sv/future/legal-payments. Tänk på att avgifter kan tillkomma i enlighet med punkt 7.2.
    2. Alla uttag måste göras i enlighet med valutan på ditt konto, såvida inget annat föreskrivs av oss.
    3. Alla uttag måste göras till det ursprungliga betalkortet, kreditkortet, bankkontot eller annat betalningssätt som användes för att genomföra betalningen till ditt pinnacle.bet-konto. Vi kan efter vårt eget gottfinnande tillåta dig att göra uttag med ett betalningssätt som din ursprungliga insättning inte härrör från. Detta är alltid föremål för ytterligare säkerhetskontroller.
    4. Om du vill ta ut medel men ditt konto antingen är oåtkomligt, vilande, låst eller stängt behöver du kontakta vår kundtjänstavdelning på kundservice@pinnacle.bet.
    5. Pinnacle förbehåller sig rätten att utföra ytterligare kontrollförfaranden vid uttag på över 2 000 € (eller motsvarande i annan valuta) och förbehåller sig också rätten att utföra sådana kontroller vid lägre uttagsbelopp.

9. BETALNINGSTRANSAKTIONER OCH -LEVERANTÖRER

    1. Du ansvarar helt för att betala alla pengar som du är skyldig oss. Du måste göra alla betalningar till oss i god tro och inte försöka reversera en genomförd betalning eller vidta någon åtgärd som leder till att en betalning reverseras av tredje part i syfte att undvika en legitim betalningsskyldighet som du ådragit dig. Du kommer att ersätta oss för varje eventuell ”charge-back”, avvisad betalning eller reverserad betalning och alla förluster som det medför för oss. Vi förbehåller oss även rätten att ta ut en administrativ avgift om 60 € (eller motsvarande i annan valuta) för varje ”charge-back”, avvisad betalning eller reverserad betalning som du står för.
    2. Vi förbehåller oss rätten att använda tredje parts elektroniska betalningsleverantörer och/eller affärsbanker för att hantera dina betalningar, och du samtycker till att vara bunden av deras villkor förutsatt att du informeras om dem och att de inte strider mot dessa villkor.
    3. Alla transaktioner som har gjorts på vår webbplats kan kontrolleras för att förhindra penningtvätt eller finansiering av terrorverksamhet. Misstänkta transaktioner rapporteras till berörd myndighet beroende på vilken jurisdiktion som transaktionen lyder under.
    4. Pinnacles skyldigheter i förhållande till ansvarsfullt spelande och förhindrande av penningtvätt står över kommersiella hänsynstaganden.

10. ANSVARSFULLT SPELANDE

    1. Pinnacle tillhandahåller verktyg som du kan använda till att utesluta dig själv eller begränsa ditt spelande. Dessa verktyg ska erbjudas för alla tillhandahållna spel och på alla sätt som Pinnacle tillhandahåller sin tjänst. Specifik information om uteslutningar och begränsningar finns på sidan Ansvarsfullt spelande.
    2. Pinnacle kommer att lagra information om din uteslutning på obestämd tid.

11. FEL OCH OVANLIGA OMSTÄNDIGHETER

    1. I händelse av fel i våra system eller hos våra leverantörer förklaras alla spel ogiltiga. Du är skyldig att omedelbart informera oss så fort du blir varse om något fel på tjänsten. I händelse av kommunikations- eller systemfel eller buggar eller virus som uppstår i anslutning till tjänsten och/eller betalningar som har gjorts till dig som ett resultat av en defekt eller ett fel i tjänsten har vi ingen skyldighet gentemot dig eller någon tredje part för några direkta eller indirekta kostnader, utgifter, förluster eller krav som uppstår eller resulterar från sådana fel, och vi förbehåller oss rätten att ogiltigförklara alla spel/insatser i fråga och vidta andra åtgärder för att korrigera sådana fel.
    2. I händelse av ett fel i casinosystemet, eller vid anslutningsproblem, förklaras alla insatser ogiltiga. I händelse av sådant fel eller något systemfel eller spelfel som leder till felaktiga oddsberäkningar, avgifter, kostnader, rake, bonusar, utbetalningar eller valutaomräkningar, eller annat fel i casinosystemet (”casinofelet”), förbehåller vi oss rätten att ogiltigförklara alla insatser som var föremål för sådana casinofel och ta tillbaka pengar från ditt konto som är förknippade med de aktuella insatserna.
    3. Vi gör vårt yttersta för att säkerställa att det inte blir fel när vi lägger upp odds. Men om ett spel, som ett resultat av mänskligt fel eller systemproblem, godkänns till ett odds som är väsentligt annorlunda från det som var tillgängligt på den allmänna marknaden vid tidpunkten då spelet gjordes, eller uppenbart inkorrekt då spelet gjordes, förbehåller vi oss rätten att annullera eller ogiltigförklara det spelet eller att annullera eller ogiltigförklara varje spel som har gjorts efter att ett evenemang har startat och göra återbetalningar till spelarna.
    4. Vi har rätt att återta eventuella överbetalningar till dig och att korrigera ditt konto för att rätta till eventuella misstag. Ett exempel på ett sådant misstag kan vara när ett odds är inkorrekt eller när vi felaktigt lägger in resultatet från ett evenemang. Om det finns otillräckligt med pengar på ditt konto kan vi kräva att du betalar oss det aktuella utestående beloppet som härrör från eventuella felaktiga spel. Följaktligen förbehåller vi oss rätten att annullera, minska eller ta bort eventuella pågående spel, oavsett om de har placerats med medel som har resulterat från fel eller inte.
    5. Pinnacle har rätt att begränsa, avbryta eller avvisa spel om de anses vara bedrägliga, eller om vi lägger märke till att spelarens spelmönster syftar till att missbruka systemet.
    6. Företaget är inte ansvarigt för avbrottstid, serverdriftstopp, lagg eller någon teknisk eller politisk störning av spel som kan uppstå. Återbetalningar kan endast göras med ledningens godkännande.
    7. Företaget har inget ansvar för eventuella skador eller förluster som anses eller påstås ha uppstått av eller i samband med webbplatsen eller dess innehåll inklusive, utan begränsning, förseningar eller avbrott i drift eller dataöverföring, fel på kommunikationslinjer, användarens bruk eller missbruk av webbplatsen eller dess innehåll, samt eventuella fel eller utelämnanden i innehållet.

12. ALLMÄNNA REGLER

    1. Om företaget av någon anledning inte kan bekräfta resultatet av ett evenemang inom 72 timmar efter dess fullbordande kommer alla spel som inte rättats på marknader för det evenemanget att annulleras.
    2. Om ett spel av någon anledning godkänns efter att en match/tävling börjat (detta gäller inte tydligt angivna liveodds) kommer spel att gälla såvida inte en klar fördel har uppstått. Pinnacle förbehåller sig rätten att annullera spelet om Pinnacle gör bedömningen att en fördel har uppstått.
    3. Kunder är uteslutande ansvariga för sina egna kontotransaktioner. Vi ber dig att noggrant gå igenom dina spelkuponger för att undvika eventuella fel innan du skickar in dem. Så snart en transaktion har fullbordats kan den inte ändras. Vi tar inte på oss ansvaret för saknade eller duplicerade spel som kunden gjort, och vi kommer inte att uppmärksamma reklamationer som grundar sig i att ett spel saknas eller duplicerats. Varje kund kan själv granska sina transaktioner efter varje session i avsnittet Mitt konto på webbplatsen för att kontrollera att alla begärda spel godkänts.
    4. Vi strävar efter att följa gängse konventioner för indikering av hemma- och bortalag genom att ange hemma- och bortalagen med vertikala placeringar på webbplatsens datorversion. För amerikanska sporter innebär det att hemmalaget står underst. För icke-amerikanska sporter står hemmalaget överst. I händelse av en neutral spelplats strävar vi efter att ange bokstaven ”N” bredvid lagnamnen för att understryka detta. På de asiatiska och mobila versionerna av webbplatsen gör vi ingen skillnad på europeiska och amerikanska sporter. På de asiatiska och mobila versionerna av webbplatsen anges hemmalaget alltid först. Vi kan emellertid inte garantera korrektheten i den informationen och såvida det inte sker ett officiellt byte av spelplats efter att spel godkänts kommer alla spel att gälla.
    5. Pinnacle förbehåller sig rätten att ta bort evenemang, marknader och andra eventuella produkter från webbplatsen.
    6. Pinnacle förbehåller sig rätten att begränsa åtkomsten till casinot för spelare utan föregående meddelande.
    7. Om den engelskspråkiga versionen och någon annan språkversion skulle skilja sig åt vad gäller lagnamn eller spelbeskrivningar äger den engelskspråkiga versionen företräde. Tvister och rättning av spel kommer att avgöras baserat på den engelskspråkiga versionen av lagnamn och spelbeskrivningar.
    8. Information eller data som du tillgodogör dig via webbplatsen eller någon del av den (inklusive men inte begränsat till resultat, statistik, sportdata, matchlistor, odds och spelsiffror) är endast för ditt eget personliga bruk och får inte spridas vidare eller utnyttjas kommersiellt. Att sådan information eller data är oavbrutet tillgänglig eller träffsäker garanteras inte. Ej heller garanteras några resultat som erhålls genom dess användning. Informationen ska inte ses som råd eller rekommendationer, den tillhandahålls endast i informationssyfte. Du bör inte förlita dig på informationen när du spelar. När du spelar gör du det på egen risk och på eget initiativ.

13. KOMMUNIKATION OCH MEDDELANDEN

    1. All kommunikation och alla meddelanden som du enligt dessa villkor ska skicka till oss ska skickas till kundservice@pinnacle.bet.
    2. All kommunikation och alla meddelanden som enligt dessa villkor ska skickas av antingen dig eller oss ska vara skriftlig på engelska när tjänsten inte drivs av PinBet Malta Limited och måste skickas till och från den registrerade e-postadressen på ditt konto.

14. HÄNDELSER BORTOM VÅR KONTROLL

    1. Vi kan inte hållas ansvariga för underlåtenhet eller försening i tillhandahållande av tjänsten i händelse av Force Majeure som rimligen skulle kunna anses vara bortom vår kontroll, trots vårt verkställande av rimligen förebyggande åtgärder, såsom: naturkatastrof, handels- eller arbetskonflikt, strömavbrott, åtgärd, underlåtenhet eller försummelse av någon regering eller myndighet, förhindrande eller fel på telekommunikationstjänster, eller någon annan försening eller underlåtenhet orsakad av tredje part. Vi ansvarar inte för eventuell resulterande förlust eller skada som du kan drabbas av. Om det sker förbehåller vi oss rätten att annullera eller avbryta tjänsten utan att ta på oss något ansvar.

15. ANSVAR

    1. I DEN UTSTRÄCKNING SOM TILLÄMPLIGA LAGAR TILLÅTER KOMMER VI INTE ATT KOMPENSERA DIG FÖR NÅGON RIMLIGEN FÖRUTSÄGBAR FÖRLUST ELLER SKADA (DIREKT ELLER INDIREKT) SOM DU KAN DRABBAS AV OM VI UNDERLÅTER ATT FULLGÖRA VÅRA SKYLDIGHETER I DESSA VILLKOR, SÅVIDA VI INTE BRUTIT MOT LAGSTADGADE SKYLDIGHETER (INKLUSIVE OM VI ORSAKAR DÖD ELLER PERSONSKADA PÅ GRUND AV VÅR OAKTSAMHET). UNDER SÅDANA OMSTÄNDIGHETER SKA VI INTE VARA ANSVARSSKYLDIGA GENTEMOT DIG OM DEN UNDERLÅTENHETEN BEROR PÅ:
      • DITT EGET FEL;
      • EN TREDJE PART SOM INTE HAR NÅGOT SAMBAND MED VÅRT UPPFYLLANDE AV DESSA VILLKOR (TILL EXEMPEL PROBLEM MED NÄTVERKSKOMMUNIKATION, ÖVERBELASTNING, ANSLUTNING ELLER DIN DATORUTRUSTNINGS PRESTANDA), ELLER
      • NÅGRA ANDRA HÄNDELSER SOM VARKEN VI ELLER VÅRA LEVERANTÖRER SKULLE HA KUNNAT FÖRUTSPÅ ELLER FÖREGRIPA, ÄVEN OM VI ELLER DE VIDTAGIT RIMLIGA FÖRSIKTIGHETSÅTGÄRDER. EFTERSOM DENNA TJÄNST ENDAST ÄR FÖR KONSUMENTBRUK ANSVARAR VI INTE FÖR AFFÄRSFÖRLUSTER AV NÅGOT SLAG.
    2. OM VI HÅLLS ANSVARIGA FÖR NÅGON HÄNDELSE ENLIGT DESSA VILLKOR SKA VÅR TOTALA ANSVARSSKYLDIGHET GENTEMOT DIG ENLIGT ELLER I SAMBAND MED DESSA VILLKOR INTE ÖVERSTIGA:

      (A) VÄRDET AV INSATSERNA OCH SPELEN SOM DU HAR PLACERAT VIA DITT KONTO MED HÄNSYN TILL DEN AKTUELLA INSATSEN/SPELET ELLER PRODUKTEN SOM GAV UPPHOV TILL DET AKTUELLA ANSVARET, ELLER

      (B) 500 € TOTALT (DET SOM ÄR LÄGST).

    3. VI REKOMMENDERAR STARKT ATT DU:
      • NOGGRANT VERIFIERAR TJÄNSTENS LÄMPLIGHET OCH KOMPATIBILITET MED DIN EGEN DATORUTRUSTNING INNAN ANVÄNDNING, OCH
      • VIDTAR RIMLIGA FÖRSIKTIGHETSÅTGÄRDER FÖR ATT SKYDDA DIG MOT SKADLIGA PROGRAM ELLER ENHETER INKLUSIVE GENOM INSTALLATION AV ANTIVIRUSPROGRAM.

16. SPELANDE AV MINDERÅRIGA

    1. Om vi misstänker att du (eller får meddelande om att du) för närvarande är under 18 år eller var under 18 år (eller under den myndighetsålder såsom föreskrivs i de lagar i den jurisdiktion som gäller för dig) när du placerade insatser via tjänsten kommer ditt konto att spärras för att förhindra att du placerar ytterligare insatser eller gör några uttag från ditt konto. Vi kommer då att undersöka ärendet, inklusive om du har placerat insatser som en företrädare för, eller på annat sätt på uppdrag av, en person under 18 år (eller under den myndighetsålder som gäller i din jurisdiktion). Om vi finner att du:

      (a) för närvarande är under 18 år eller under den myndighetsålder som gäller för dig,

      (b) var under 18 år eller under den myndighetsålder som gäller för dig vid den aktuella tidpunkten, eller

      (c) har spelat som en företrädare för eller på uppdrag av en person under 18 år eller gällande myndighetsålder gäller följande:

      • alla befintliga vinstpengar, eller de som planeras att krediteras ditt konto, kommer att hållas inne,
      • alla vinster som har vunnits genom insatser via tjänsten medan du var minderårig måste betalas till oss på begäran (om du underlåter att uppfylla denna bestämmelse kommer vi att hålla dig ersättningsskyldig för alla kostnader som uppstår i samband med återtagandet av sådana belopp), och/eller
      • alla insatta pengar på ditt pinnacle.bet-konto som inte är vinster kommer att återbetalas till dig.
    2. Detta villkor gäller även för dig om du är över 18 år men spelar inom en jurisdiktion som kräver en högre ålder än 18 år för att det ska vara lagligt, och du är under den lagliga minimiåldern i den jurisdiktionen.
    3. Om vi misstänker att du bryter mot bestämmelserna i paragraf 16 eller försöker utnyttja reglerna i ett bedrägligt syfte förbehåller vi oss rätten att vidta eventuella nödvändiga åtgärder för att kunna undersöka ärendet, inklusive att informera lämpliga brottsbekämpande organ.

17. BEDRÄGERI

    1. Vi kommer att vidta rättsliga och avtalsenliga åtgärder mot alla kunder som är inblandade i bedrägeri, oärlighet eller kriminella handlingar. När vi misstänker något av ovanstående kommer vi att hålla inne betalningar till kunden/kunderna i fråga. Kunden ska ersätta och ansvara för att betala till oss på begäran, alla kostnader, avgifter eller förluster som har burits av eller förorsakats oss (inklusive alla direkta, indirekta förluster eller följdförluster, förlust av vinst, affärsförlust och förlust av anseende) som uppstår direkt eller indirekt på grund av kundens bedrägeri, oärlighet eller kriminella handling.

18. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER

    1. Vi verkar under namnet Pinnacle. Logotypen och namnet PINNACLE är registrerade varumärken. All otillåten användning av vårt varumärke och vår logotyp kan resultera i att rättsliga åtgärder vidtas mot dig. Webbadressen (URL:en) www.pinnacle.bet ägs av oss. Ingen obehörig användning av webbadressen är tillåten på någon annan webbplats eller digital plattform utan vårt skriftliga samtycke.
    2. Mellan dig och oss är vi de uteslutande ägarna av rättigheterna på och till tjänsten, vår teknik, programvara och vårt affärssystem (”systemen”) liksom våra odds.
      • du får inte använda din personliga profil i eget vinstsyfte (såsom att sälja din statusuppdatering till annonsör), och
      • när du väljer smeknamn till ditt konto förbehåller vi oss rätten att ta bort eller ändra det om vi finner det vara opassande.
    3. Du får inte använda vår webbadress, våra varumärken, varunamn och/eller företagsprofil, logotyper (”märket”) och/eller våra odds i samband med någon produkt eller tjänst som inte är vår, som på något sätt kan orsaka förvirring bland kunder eller allmänheten eller som på något sätt nedvärderar oss.
    4. Förutom vad som uttryckligen anges i dessa villkor beviljar vi och våra licensgivare dig inga uttryckliga eller underförstådda rättigheter, licenser, titlar eller brukanderätt i eller till systemen eller märkena och alla sådana rättigheter, licenser, titlar eller brukanderätt innehas uteslutande av oss och våra licensgivare. Du samtycker till att inte använda någon automatisk eller manuell anordning för att övervaka eller kopiera webbsidor eller innehåll inom tjänsten. All otillåten användning eller reproduktion kan resultera i att rättsliga åtgärder vidtas mot dig.

19. DIN LICENS

    1. Med förbehåll för dessa villkor och ditt uppfyllande av dem beviljar vi dig en icke-exklusiv, begränsad, icke-överförbar och icke-underlicensierbar licens för att få tillträde till och använda tjänsten endast för dina personliga icke-kommersiella ändamål. Vår licens till dig upphör om vårt avtal med dig enligt dessa villkor upphör.
    2. Förutom med avseende på ditt eget innehåll får du under inga omständigheter ändra, publicera, skicka, överföra, sälja, reproducera, ladda upp, lägga ut, distribuera, utföra, visa, skapa härrörande verk från, eller på något annat sätt utnyttja tjänsten och/eller något av innehållet därav eller programvaran som finns däri, utom när vi uttryckligen tillåter det enligt dessa villkor eller på annat sätt på webbplatsen. Ingen information och inget innehåll på tjänsten eller som har gjorts tillgänglig för dig i samband med tjänsten får modifieras eller ändras, slås i hop med annan information eller publiceras i någon form inklusive till exempel skärm- eller databasdump och någon annan verksamhet som avser att samla in, lagra, omorganisera eller manipulera sådan information eller sådant innehåll.
    3. All bristande efterlevnad av dig av denna paragraf kan även vara ett brott mot våra eller tredje parts immateriella rättigheter och andra rättigheter, vilket kan utsätta dig för civilrättsligt ansvar och/eller åtal.

20. DITT UPPFÖRANDE OCH DIN SÄKERHET

    1. Vi vill gärna att du har glädje av tjänsten. Men för din egen och alla andra kunders säkerhet är alla inlägg på tjänsten, liksom uppförande i anslutning till tjänsten, som på något sätt är olagligt, opassande eller oönskat strängt förbjudna – det utgör “förbjudet beteende”. Om du ägnar dig åt förbjudet beteende, eller vi efter vårt eget gottfinnande kommer fram till att du ägnar dig åt förbjudet beteende, kan ditt pinnacle.bet-konto och/eller ditt tillträde till eller din användning av tjänsten omedelbart avslutas utan någon förvarning till dig.
    2. Rättsliga åtgärder kan vidtas mot dig av annan kund, eller tredje part, brottsbekämpande organ och/eller oss med hänvisning till att du har ägnat dig åt förbjudet beteende.
    3. Förbjudet beteende inkluderar, men är inte begränsat till, att tillträda eller använda tjänsten för att:
      1. främja eller dela information som du vet är falsk, vilseledande eller olaglig,
      2. utföra någon otillåten eller olaglig handling såsom, men inte begränsat till, någon verksamhet som främjar eller gynnar någon brottslig verksamhet eller sådant företagande, ger instruerande information om att tillverka eller köpa vapen, kränker någon annan kunds eller en tredje parts integritet eller andra rättigheter eller som skapar eller sprider datavirus,
      3. skada minderåriga på något sätt,
      4. skicka eller tillgängliggöra något innehåll som är olagligt, skadligt, hotfullt, stötande, plågande, nedsättande, vulgärt, obscent, oanständigt, våldsamt, hatiskt, rasistiskt eller på annat sätt stötande.
      5. skicka eller tillgängliggöra något innehåll som användaren inte har någon rätt att göra tillgängligt enligt någon lag eller avtals- eller förtroenderelation, inklusive utan någon begränsning, innehåll som gör intrång på tredje parts upphovsrätt, varumärke eller annan immateriell rättighet och äganderättigheter,
      6. skicka eller tillgängliggöra något innehåll eller material som innehåller programvaruvirus eller annan data- eller programmeringskod (inklusive HTML) som är ämnad att avbryta, förstöra eller ändra tjänstens funktionalitet, dess presentation eller någon annan webbplats, dataprogramvara eller hårdvara,
      7. störa, avbryta eller dekonstruera tjänsten på något sätt, inklusive, utan begränsning, avlyssning, emulering eller omdirigering av kommunikationsprotokollen som används av oss, skapa eller använda fusk, modifikationer, hack eller någon annan programvara som är ämnad att ändra tjänsten, eller använda någon programvara som avlyssnar eller samlar in information från eller via tjänsten,
      8. hämta eller indexera någon information från tjänsten genom att använda en robot, spindel eller annan automatiserad mekanism,
      9. delta i någon verksamhet eller handling som, enligt vår egen bedömning, resulterar eller kan resultera i att en annan kund blir bedragen eller lurad,
      10. skicka eller tillgängliggöra någon oönskad eller obehörig reklam eller mass-epostmeddelanden såsom, men inte begränsat till, skräppost, snabbmeddelanden, "spim", "spam", kedjebrev, pyramidspel eller annan form av reklam,
      11. skapa pinnacle.bet-konton med hjälp av automatiserade verktyg eller under falska eller bedrägliga förespeglingar;
      12. utge dig för att vara en annan kund eller en annan tredje part, eller
      13. göra något annat som vi rimligen anser strida mot våra affärsprinciper.
    4. Listan ovan över förbjudet beteende är inte uttömmande och kan när som helst eller då och då ändras av oss. Om du blir varse om missbruk av tjänsten av en annan kund eller någon annan person, vänligen kontakta oss via ”Kontakta oss”-avsnittet på webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att undersöka och vidta alla åtgärder som vi efter eget gottfinnande bedömer vara passande eller nödvändiga under omständigheterna, inklusive utan begränsning, att ta bort kundens inlägg från tjänsten och/eller avsluta dennes konto, och vidta åtgärder mot en kund eller tredje part som direkt eller indirekt ägnar sig åt, eller medvetet tillåter en tredje part att direkt eller indirekt ägna sig åt, förbjuden aktivitet, med eller utan förvarning till en sådan kund eller tredje part.

21. LÄNKAR TILL ANDRA WEBBPLATSER

    1. Tjänsten kan innehålla länkar till tredjepartswebbplatser som inte drivs av oss, inte har något att göra med oss och som vi inte har någon kontroll över. Länkar till sådana webbplatser tillhandahålls enbart som en service till kunder och undersöks, övervakas eller kontrolleras på intet sätt för riktighet eller fullständighet av oss. Länkar till sådana webbplatser innebär inte att vi stödjer eller har något att göra med webbplatserna, deras innehåll eller deras ägare. Vi har ingen kontroll över och inget ansvar för deras tillgänglighet, riktighet, fullständighet, åtkomst eller användbarhet. Följaktligen rekommenderar vi att du när du tillträder sådana webbplatser vidtar sedvanliga försiktighetsåtgärder när du besöker en ny webbplats inklusive att granska dess integritetspolicy och användarvillkor.

22. KLAGOMÅL

    1. Om du har funderingar eller frågor angående dessa villkor kan du kontakta vår kundtjänstavdelning via e-post till kundservice@pinnacle.bet.
    2. OAVSETT DET FÖREGÅENDE HAR VI INGET SOM HELST ANSVAR GENTEMOT DIG ELLER NÅGON TREDJE PART NÄR VI SVARAR PÅ ETT KLAGOMÅL SOM VI MOTTAR ELLER VIDTAR ÅTGÄRDER I ANSLUTNING TILL.
    3. Om en kund inte är nöjd med hur ett spel har rättats kan kunden tillhandahålla uppgifter om sina klagomål till vår kundtjänstavdelning via e-postmeddelande till kundservice@pinnacle.bet. Vi kommer att försöka svara på ärenden av detta slag inom några dagar (allra senast inom 10 dagar efter mottagande).
    4. Varje eventuellt bestridande måste lämnas in inom tre (3) dagar från det datum då spelet i fråga rättades. Inga reklamationer kommer att uppmärksammas efter denna period. Kunden är ensam ansvarig för sina kontotransaktioner. Varje eventuellt klagomål/bestridande måste skickas till kundservice@pinnacle.bet och måste skickas från kundens registrerade e-postadress.
    5. Om en tvist uppstår mellan dig och oss kommer vår kundtjänstavdelning att försöka nå en godtagbar lösning. Om vår kundtjänstavdelning inte skulle förmå att nå en godtagbar lösning med dig kommer ärendet att gå vidare till vår ledning i enlighet med vår klagomålsprocedur (tillgänglig på begäran).
    6. Om ditt klagomål inte kan lösas via ovanstående procedurer har du rätt att överklaga till det oberoende tvistlösningsorganet. Pinnacle använder sig av företaget eCogra, och klagomål kan skickas dit via adressen https://ecogra.org/forms/adr-dispute-step-1. Vänligen förvissa dig om att du följer eCogras rekommendationer innan du begär en alternativ tvistlösning. eCogras beslut är bindande och kan komma att betraktas som ett rättsligt utfall i domstol.
    7. Om alla ansträngningar för att lösa en tvist till kundens belåtenhet misslyckas har kunden rätt att framföra sitt klagomål till något av våra licensorgan. Kunder som förses med tjänsten från Pinbet Malta Ltd kan gå vidare med sina klagomål till www.mga.org.mt/support/online-gaming-support.

23. REGISTRERING OCH KONTOSÄKERHET

    1. Kunder av tjänsten måste uppge sina riktiga namn och sina riktiga uppgifter. För att uppfylla detta måste alla kunder förbinda sig till följande regler när de registrerar sig och underhåller sina konton:
      1. du får inte använda din personliga profil i eget vinstsyfte (såsom att sälja din statusuppdatering till annonsör), och
      2. när du väljer smeknamn till ditt konto förbehåller vi oss rätten att ta bort eller ändra det om vi finner det vara opassande.

24. ÖVERLÅTELSE

    1. Varken dessa villkor eller några av rättigheterna eller skyldigheterna härunder får överlåtas av dig utan skriftligt medgivande från oss. Medgivandet kommer inte oskäligt undanhållas. Vi kan, utan ditt medgivande, överlåta alla eller någon del av våra rättigheter och skyldigheter härunder till någon tredje part, förutsatt att sådan tredje part är förmögen att tillhandahålla en tjänst av väsentligen liknande kvalitet jämfört med tjänsten genom att lägga upp ett skriftligt meddelande om detta på tjänsten.

25. ENSKILDA BESTÄMMELSERS OGILTIGHET

    1. I händelse av att någon bestämmelse i dessa villkor bedöms vara ogenomförbar eller ogiltig av en behörig myndighet ska den gällande bestämmelsen ändras för att tillåta att den verkställs i linje med avsikten i den ursprungliga texten i den utsträckning som tillåts av gällande lag. Giltigheten och genomförbarheten av de återstående bestämmelserna i dessa villkor ska inte påverkas.

26. BROTT MOT DESSA VILLKOR

    1. Om du enligt vårt eget gottfinnande bryter mot någon väsentlig del i dessa villkor kan vi, utan att begränsa våra andra möjliga åtgärder, spärra eller avsluta ditt konto och vägra att fortsätta tillhandahålla tjänsten till dig, i båda fallen utan att ge dig någon förvarning. Ett meddelande om en sådan åtgärd kommer emellertid omgående att tillhandahållas dig.

27. GÄLLANDE LAG OCH JURISDIKTION

    1. Maltas lagar reglerar tjänsterna som drivs av PinBet Malta Ltd.

28. Allmänna bestämmelser

    1. Avtalstid
      1. dessa villkor ska ha kvar sin fulla kraft och verkan så länge du tillträder eller använder tjänsten eller är kund hos pinnacle.bet. Dessa villkor överlever uppsägning av ditt pinnacle.bet-konto oavsett anledning.
      2. ord som omfattar singular ska inkludera pluralformen och vice versa, ord som omfattar det maskulina könet ska inkludera det feminina och neutrala könet och vice versa och ord som omfattar personer ska inkludera individer, partnerskap, föreningar, stiftelser, oregistrerade organisationer och företag.
    2. Ansvarsfriskrivelse
      1. ingen ansvarsfriskrivelse från oss, genom uppförande eller på annat sätt, av ett brott eller möjligt brott av dig mot någon del av dessa villkor, ska gälla mot, eller vara bindande gentemot, oss om den inte har gjorts skriftligen och signerats av oss, och såvida inget annat föreskrivs i den skriftliga ansvarsfriskrivelsen ska den begränsas till det specifika brott som den gäller. Underlåtenhet av oss att när som helst genomdriva något av dessa villkor ska inte tolkas som en ansvarsfriskrivelse från sådan bestämmelse eller av vår rättighet att vid något annat tillfälle genomdriva en sådan bestämmelse.
    3. Rubrik
      1. uppdelning av dessa villkor i stycken och understycken och införandet av rubriker är endast för att underlätta hänvisningar, och skall inte påverka eller användas i uppbyggandet eller tolkningen av detta villkorsavtal.
      2. termerna ”dessa villkor”, ”härav”, ”härunder” och liknande uttryck hänvisar till dessa villkor och inte till något specifikt avsnitt eller understycke eller till någon annan del härav och inkluderar alla avtal som läggs till detta. Såvida inte ämnet eller innehållet är inkonsekvent därmed är hänvisningar till stycken och understycken häri till stycken och understycken av dessa villkor.
    4. Godkännande
      1. när du härefter tillträder eller använder tjänsten bekräftar du att du har läst, förstått och samtyckt till varje enskilt stycke av dessa villkor. Som resultat härav avstår du oåterkalleligen eventuell framtida tvist, reklamation, krav eller förfarande för motsatsen av något som ingår i dessa villkor.
    5. Språk
      1. dessa villkor kan komma att publiceras på ett antal olika språk i informationssyfte och för att hjälpa spelarna.
      2. om det skulle finnas en diskrepans mellan den engelskspråkiga versionen av dessa regler och någon annan språkversion kommer den version som är mest gynnsam för spelarna att ha företräde.
    6. Hela avtalet
      1. dessa villkor utgör hela avtalet mellan dig och oss med avseende på ditt tillträde till och bruk av tjänsten, och ersätter alla andra tidigare avtal och kommunikationer, oavsett om de är muntliga eller skriftliga med avseende på ämnet häri.

29. SPELREGLER

    1. Reglerna för spel på sport finns här.
    2. Oddsprodukten drivs av PinBet Malta Ltd, ett aktiebolag registrerat på Malta med organisationsnummer C68508 och med säte på adressen Level 4, The Penthouse, Suite 2, Ewropa Business Centre, Triq Dun Karm, Birkirkara, BKR9034, Malta.
    3. Pinnacle är licensierat i Malta under spellicensen MGA/B2C/290/2015 utfärdad den 1 augusti 2018.
    4. Varje eventuellt bestridande avseende oddsprodukten ska skickas via e-post till kundservice@pinnacle.bet.

30. CASINOREGLER

Casinoprodukten drivs av Pinbet Malta Ltd, ett aktiebolag registrerat på Malta med organisationsnummer C68508 och med säte på adressen Level 4, The Penthouse, Suite 2, Ewropa Business Centre, Triq Dun Karm, Birkirkara, BKR9034, Malta. Pinnacle är licensierat i Malta under spellicensen MGA/B2C/290/2015, utfärdad den 27 augusti 2018, för tillhandahållande av casinoprodukten.

Licenser

Livespel och RNG-spel i casinot tillhandahålls till Pinnacle av följande spelleverantörer:

Evolution Gaming Malta Ltd, ett licensierat företag registrerat i Malta med säte på adressen Level 1, THE CENTRE, Tigne Point, Sliema, TPO 0001, Malta med licensnummer MGA/B2B/187/2010.

Netent Malta Ltd, ett licensierat företag registrerat i Malta med säte på adressen Level One, Spinola Park, Mikiel Ang Borg Street, St. Julians, SPK 1000, Malta med licensnummer MGA/B2B/109/2004.

RNG-spel i casinot tillhandahålls till Pinnacle av följande spelleverantörer:

Yggdrasil Gaming Ltd, ett licensierat företag registrerat i Malta med säte på adressen Level 2, Tagliaferro Business Centre, High Street C/W Gaiety Lane, Sliema, SLM 1551, Malta med licensnummer MGA/B2B/230/2012.

Microgaming Europe Limited, ett licensierat företag registrerat i Malta med säte på adressen 8 Villa Seminia, Sir Temi Zammit Avenue, Ta' Xbiex, XBX 1011, Malta med licensnummer MGA/B2B/139/2007.

Play’n Go Malta Ltd, ett licensierat företag registrerat i Malta med säte på adressen Level 4, The Centre, Pjazza Tigne, Tigne Point, TP01, Malta med licensnummer MGA/B2B/225/2012.

Virtuella sporter och RNG-spel tillhandahålls till Pinnacle av följande Critical Gaming Supply-licensinnehavare:

iForium (Malta) Ltd., ett licensierat företag registrerat i Malta med säte på adressen Level 3 (Suite no. 2256), Tower Business Centre, Tower Street, Swatar, Birkirkara, Malta med licensnummer MGA/B2B/613/2018.

Alla insatser som görs i RNG- och livespel i casinot samt på de virtuella sporterna behandlas av de angivna spelleverantörernas servrar.

RNG-casinospelen, livecasinospelen och de virtuella sporterna har egna villkor som kan nås via casinolobbyn. Om diskrepanser föreligger mellan dessa villkor och leverantörens villkor ska leverantörens villkor ha företräde.

Tillgång till RNG-casinospel, livecasinospel och de virtuella sporterna kan i vissa länder begränsas av respektive leverantör.

Pinnacle har tillstånd av leverantörerna att tillhandahålla, förmedla och marknadsföra RNG-casinospelen, livecasinospelen och de virtuella sporterna.

Varje eventuellt bestridande relaterat till casinoprodukten ska skickas via e-post till kundservice@pinnacle.bet.