Pinnacle Sports Responsible Gaming | Pinnacle Sports Code of Conduct

Ansvarsfullt spelande

Vi på Pinnacle gör allt vi kan för att tillhandahålla en så rolig och rättvis upplevelse som möjligt, men inser trots det att spelberoende kan bli ett problem för vissa. Därför vinnlägger vi oss om att se till att våra kunder är medvetna om alla risker.

Pinnacle är certifierat av GamCare som är störst i branschen inom stöd, råd, förebyggande och behandling av spelberoende. Tjänsterna är konfidentiella och kostnadsfria.

Självutvärdering

Funderar du på om du spelar för mycket?

För oss är det av yttersta vikt att våra kunder har full kontroll på sitt spelande. Om du misstänker att du kan ligga i farozonen för att utveckla spelberoende ber vi dig att använda GamCares särskilda självutvärderingsverktyg.

Behöver du hjälp?

Om du vill ha ytterligare hjälp kan du kostnadsfritt kontakta en rad organisationer som erbjuder professionell hjälp:

Minderårigt spelande/föräldrakontroll

Minderåriga är enligt lag förbjudna att riskspela. Pinnacle tar minderårigt riskspelande på högsta allvar och förbehåller sig rätten att be kunder om bevis på sin ålder samt spärra deras konton tills de försett oss med nödvändiga dokument. Alla under 18 år eller under den lagliga åldersgränsen för riskspelande i sin jurisdiktion som vi upptäcker använda webbplatsen får sina vinster förverkade och blir rapporterade till relevanta myndigheter.

Pinnacle vill gärna att föräldrar samarbetar med oss för att förhindra minderårigt spelande och uppmuntrar dem att upprätta internetfilter som minskar risken för att minderåriga kommer åt riskspel.

För att hindra minderåriga från att komma åt spelsidor från hemmet kan du använda något av dessa internetfilter:

Verklighetskoll

Du har möjlighet att upprätta en verklighetskoll som påminner dig varje gång du lägger mycket tid på att spela. När du spelar kommer tiden som förflutit sedan du loggade in att visas vid fasta tidsintervaller.

När verklighetskollen dyker upp

När verklighetskollen visas måste du interagera med den för att gå vidare. Du får välja mellan att fortsätta spela eller avsluta den aktuella sessionen. Du kan också se din kontohistorik.

Timern kommer fortsätta att dyka upp vid fasta intervaller tills din session är slut eller tills du stängt av verklighetskollen.

Så upprättar eller ändrar du verklighetskollen

Du kan ställa in hur ofta du vill se tidspåminnelsen. Om du loggar in på samma enhet och använder samma webbläsare kommer inställningarna från din föregående session att tillämpas. Du kan ändra dina inställningar här. Ändringarna träder i kraft direkt; du behöver inte logga ut och in igen.

Tänk på att verklighetskollen för Live-casino behandlas som en separat session och bara kan ställas in i casinot.

Självuteslutning

Om du vill ta en paus från att spela kan du utesluta dig själv från att få tillgång till ditt konto. Om du ingår ett avtal om självuteslutning med oss kommer ditt konto att förbli spärrat i minst 6 månader och kan inte återaktiveras under några omständigheter förrän perioden löpt ut. Det är möjligt att utesluta sig själv från bara casinot eller från både casinot och oddsavdelningen. Du kan utesluta dig själv temporärt eller permanent.

Om du utesluter dig själv rekommenderar vi att du även:

Hur upprättar/förlänger jag en tillfällig självuteslutning?

Om du vill spärra ditt konto temporärt kan du göra det hos oss online. Du kan välja att utesluta dig själv i 6 månader, 1 år, 3 år eller 5 år. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst och begära en specialanpassad period, eller förlänga en självuteslutning med minst 6 månader.

Hur kan jag förkorta min tillfälliga självuteslutningsperiod?

Du kan inte förkorta din självuteslutningsperiod.

Hur kan jag utesluta mig själv permanent?

Om du vill spärra ditt konto permanent kan du göra det hos oss online genom att välja "permanent" som uteslutningsperiod. Alternativt kan du skicka en begäran om det till vår kundtjänst. Du kan inte återaktivera ditt konto och du får inte heller skapa ett nytt.

Vad händer med mina pågående spel och pengarna på mitt konto?

Vi rekommenderar att du tar ut alla pengar från ditt konto innan du ingår/begär ett avtal om självuteslutning. När du ingår en självuteslutning kommer alla dina eventuella pågående spel inte att avbrytas. Alla eventuella vinster under självuteslutningsperioden hamnar på ditt kontosaldo. Du kan begära att få dessa pengar genom att kontakta vår kundtjänst. Alla våra uttagsregler gäller. Du kan läsa dem bland våra betalningsalternativ.

Vad händer när min självuteslutning upphör?

När självuteslutningen upphört kommer ditt konto inte automatiskt att öppnas igen. Om du vill öppna det igen måste du be vår kundtjänst göra det genom att e-posta {csd-email}. Fullständig åtkomst till ditt konto kan bara beviljas efter att 24 timmar förflutit. När 24 timmar förflutit ombes du bekräfta eller avbryta återaktiveringen av ditt konto.

Marknadsföringsmaterial

Om du ingått ett avtal om självuteslutning med oss kommer vi att vidta alla rimliga åtgärder för att se till att inget marknadsföringsmaterial skickas till dig. Efter att du återaktiverat ditt konto kommer du inte automatiskt att få något marknadsföringsmaterial. Om du vill få det behöver du meddela vår kundtjänst.

Ta en paus

Vi ger dig möjlighet att ta timeout från att kunna logga in på ditt konto i mellan 24 timmar och 6 veckor. Det är möjligt att ta timeout från bara casinot eller från både casinot och oddsavdelningen. Vi kommer att vidta alla rimliga åtgärder för att se till att inget marknadsföringsmaterial skickas till dig under denna period.

Hur tar man timeout?

Du kan ingå ett avtal om timeout online och välja om den ska pågå i 1 dygn, 1 vecka, 3 veckor eller 6 veckor. Alternativt kan du begära en anpassad period på upp till 6 veckor genom att kontakta vår kundtjänst.

Hur kan jag förkorta min timeout-period?

Du kan inte förkorta din timeout-period.

Hur kan jag förlänga min timeout-period?

Om du vill förlänga din timeout upp till 6 veckor kan du begära det genom att kontakta vår kundtjänst. Om du vill begränsa din tillgång till ditt konto i mer än 6 veckor kan du ta timeout flera gånger i rad eller ingå ett avtal om självuteslutning i minst 6 månader.

Vad händer med mina pågående spel och pengarna på mitt konto?

Vi rekommenderar att du tar ut alla pengar från ditt konto innan du ingår/begär ett avtal om timeout. Alla våra uttagsregler gäller. Du kan läsa dem bland våra betalningsalternativ. När du tar timeout kommer alla dina eventuella pågående spel inte att avbrytas. Alla eventuella vinster under timeout-perioden hamnar på ditt kontosaldo.

Vad händer när min timeout upphör?

När timeouten upphört kommer ditt konto automatiskt att öppnas igen. Tänk på att du inte automatiskt kommer att få något marknadsföringsmaterial igen. Om du vill få det behöver du meddela vår kundtjänst.

Upprätta egna gränser

Vi ger våra kunder verktyg att hålla sig inom sina ekonomiska ramar när de spelar hos oss. Kunderna kan ställa in sina egna insättningsgränser.

Insättningsgränser

Om du vill begränsa hur mycket pengar du kan sätta in på ditt konto under en viss period kan du upprätta en insättningsgräns. När en insättningsgräns är på plats har du inte möjlighet att överskrida den gränsen. Det belopp som du har kvar att sätta in visas på insättningssidorna. Om du till exempel upprättar en insättningsgräns på 100 € per vecka men redan har satt in 80 € den veckan kan du inte sätta in 30 € eftersom ditt totala insatta belopp den veckan då skulle bli 110 €. Tänk på att insättningsgränser gäller för alla betalmetoder förutom banköverföringar.

Hur kan jag upprätta/ändra en insättningsgräns?

När du registrerar dig får du möjlighet att upprätta en insättningsgräns. Du kan när som helst upprätta eller ändra din gräns online genom att välja belopp och en återkommande daglig, veckovis eller månatlig period (var trettionde dag). Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst och begära en anpassad period (antingen återkommande eller icke-återkommande) eller ett anpassat belopp som inte finns i vårt gränsformulär. Icke-återkommande perioder måste vara minst 24 timmar och högst 1 år.

Tänk på att om du begär att öka ett belopp eller korta ner en period måste du vänta i 24 timmar. Efter att de 24 timmarna passerat måste du bekräfta din begäran online – först då börjar den nya gränsen att gälla. Alla övriga gränsändringar börjar gälla direkt om de begärts online, eller inom 24 timmar om de begärts via vår kundtjänst.

Hur kan jag ta bort min insättningsgräns?

Om du inte längre vill ha någon insättningsgräns kan du själv stänga av den online eller be vår kundtjänst göra det.